پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112160
ضدحال اوباما به نتانياهو
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 923

اشگاه خبرنگاران: «رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه با شبکه سي.بي.اس/CBS در واکنش به فشارهاي اسرائيل تأکيد کرد که "آمريکا تصميماتش را بر اساس منافع ملي خود مي گيرد".»

"باراک اوباما" رئيس جمهور آمريکا، از فشارهاي "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي، در مورد تعيين «خط قرمز» براي برنامه هسته اي ايران، به عنوان "سروصداهايي" ياد کرده که توجهي به آن نمي کند.
 
بي بي سي فارسي (BBCPersian) امروز گزارش داد: «رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه يکشنبه شب (دوم مهرماه) خود با برنامه "شصت دقيقه" شبکه سي.بي.اس/CBS در واکنش به فشارهاي اسرائيل تأکيد کرد که "آمريکا تصميماتش را بر اساس منافع ملي خود مي گيرد".»
 
اين منبع خاطرنشان کرد: «نتانياهو اخيرا تأکيد کرده بود که جامعه جهاني بايد به منظور جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي، "خط قرمزي" را براي برنامه هاي هسته اي اين کشور تعيين کند. نخست وزير اسرائيل گفته بود: "با تعيين اين خط قرمز، ايران مي داند که با عواقب تخطي از آن روبرو خواهد شد. من فکر مي کنم که آن ها واقعا از اين خط تعيين شده عبور نخواهند کرد."»
 
به گزارش بي بي سي، اوباما در جريان مصاحبه با برنامه "شصت دقيقه" گفت: «پافشاري نتانياهو را در اين مورد که به ايران نبايد اجازه دستيابي به تسليحات هسته اي را داد، مي فهمم و با آن موافقم؛ اين موضوع را درک مي کنم که دستيابي ايران به سلاح هسته اي تهديدي براي هر دو کشور و کل جهان است و مي تواند مسابقه اي تسليحاتي را به دنبال داشته باشد. اما در اموري که تصميم گيري به امنيت ملي کشور مربوط مي شود، تنها فشاري که احساس مي کنم اين است که بر اساس خواسته هاي ملت آمريکا اين تصميم گيري ها انجام شود. از اين رو از توجه به "سروصداها خودداري مي کنم.»
 
در پايان گزارش بي بي سي آمده است: «تحليلگران معتقدند افزايش تنش بين اسرائيل و آمريکا به حدي رسيده که گفته شده رهبران آمريکا و اسرائيل قصد ندارند در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد که قرار است فردا (سه شنبه ??سپتامبر) در نيويورک آغاز به کار کند، با هم ديدار کنند.»
 
گفتني است افزايش روزافزون هراس دولتمردان صهيونيست از اقتدار رو به رشد جمهوري اسلامي ايران موجب شده است که ملاحظات رئيس جمهور امريکا را ناديده بگيرند و بر همراه ساختن دولت ايالات متحده با سياست هاي ماجراجويانه خود اصرار کنند. اين در حالي است که باراک اوباما ضمن در پيش داشتن يک رقابت انتخاباتي سخت و نزديک، با آوار مشکلات اقتصادي و موج مطالبات داخلي و همچنين باتلاق هاي افغانستان و عراق مواجه است و در اين موقعيت ويژه نمي خواهد با برگ صهيونيست ها، بازنده قمار جنگ با ايران باشد. به علاوه، رئيس جمهور امريکا به نيکي مي داند که هرگونه تعرض به ايران -به عنوان عنصر الهام بخش معنويت و استقلال- بر سرعت فراگيري بيداري اسلامي در ميان توده ها خواهد افزود و اين به منزله پايان حضور دولت ايالات متحده و متحدانش در منطقه خواهد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html